מה קורה במהלך תהליך הגמילה מסמים?

במהלך תהליך הגמילה מסמים, אתה יכול לקחת חלק בהרבה סוגים שונים של טיפול. אלה כוללים ניקוי רעלים, טיפול חוץ, טיפול משפחתי, מניעת הישנות ועוד. חשוב לבחור את מרכז הגמילה המתאים לצרכים שלך.

ניקוי רעלים

בין אם אתם מחפשים עזרה בהתמכרות לאלכוהול או לסמים, גמילה במהלך גמילה מסמים היא דרך מצוינת להתחיל התאוששות. מטרת הגמילה היא להקל על תסמיני הגמילה ולמנוע סיבוכים מסוכנים.

במהלך תהליך ניקוי הרעלים, ניתן לרשום תרופות לניהול תסמיני הגמילה ולהקלה על התשוקות שעלולות להוביל להישנות. זה עשוי לכלול גם טיפול תרופתי למטרות כל הפרעות המתרחשות במקביל.

בעוד שחלק מהמתקנים מספקים טיפול אשפוז, אחרים מציעים תוכנית אשפוז. סוג זה של תוכנית גמילה היא לרוב נוחה יותר, אך היא גם יכולה להגביר את הסיכון להישנות.

הדרך הטובה ביותר לעבור גמילה היא למצוא תוכנית שמציעה טיפול ברמה גבוהה. לדוגמה, תוכנית חוץ צריכה להציע תמיכה 24 שעות ביממה. זה צריך גם לספק טיפול לאחר, הכולל גישה לטיפול. זה גם אמור לאפשר לך להשתתף במפגשי קבוצת תמיכה.

תוכניות אשפוז צריכות להיות מכוסות על ידי ביטוח בריאות. כמו כן, עליהם להציע שירותי הפניה להמשך טיפול.

בזמן שהמטופל נמצא בגמילה, הצוות צריך להיות תומך ולא שיפוטי. הם צריכים גם להיות מוכנים לדבר איתך על הרגשות שלך, אפילו על תסכול עצור. אם הם מנסים לנחם אותך, אל תדחף אותם.

תהליך הגמילה עשוי להימשך שבוע עד שבועיים. תסמיני הגמילה כוללים כאבי ראש, בחילות, חום ורעד. עם זאת, תסמינים אלה בדרך כלל דועכים לאחר מספר ימים.

במהלך הגמילה, אתה עשוי ללמוד יותר על ההתמכרות שלך. ייתכן שתעודדו אותך גם להישאר במתקן ולהמשיך בטיפול.

כדי להבטיח שאתה נמצא בסביבה בטוחה, דבר עם הצוות לפני שאתה נכנס למרכז הגמילה. הם אמורים להיות מסוגלים לספק לך מידע על עלויות וכיצד פועל המתקן.

הדרך הטובה ביותר להתחיל התאוששות היא למצוא תוכנית שיש לה גישה מקיפה לטיפול בכל ההיבטים של חייך. זה כולל טיפול אשפוז וטיפול חוץ, יחד עם שירותי תמיכה אחרים.

בנוסף, כדאי לפתח תוכנית ארוכת טווח לפני כניסה לתוכנית גמילה. עדיף ללמוד על הסיבות להתמכרות שלך ולגלות אסטרטגיות התמודדות כדי למנוע הישנות.

טיפול חוץ

נטילת חלק בתוכנית גמילה מסמים בחוץ יכולה להועיל לאדם המכור לסמים. אפשרות טיפול זו משתלמת יותר מטיפול במגורים ויכולה לסייע לאדם לשמור על אורח חיים מפוכח.

תוכניות טיפול אמבולטוריות יכולות להימשך בין מספר ימים לחודש או יותר. במהלך תקופה זו, המטופל ייפגש באופן קבוע עם רופא או מטפל. זה עוזר לאדם ללמוד הרגלים חדשים, לטפל בהתנהגויות שליליות ולבנות מיומנויות התמודדות חיוביות.

במהלך תכנית הטיפול החוץ, המטופל יישאר בביתו, בעבודה, בבית הספר או במתקן מגורים פיכח. זה עוזר למטופל להתמקד בהחלמתו, ומשפחתו או יקיריהם יכולים לסייע להם. אפשרויות הטיפול משתנות, אך חלקן עשויות לכלול תרופות, ייעוץ ושירותים רפואיים.

משך הטיפול בגמילה מסמים באישפוז יהיה תלוי בצרכי המטופל ובמטרות ההחלמה. רוב האנשים בוחרים בתוכניות של 30 יום. עם זאת, תוכנית קצרה יותר של 12 שבועות יכולה גם להיות יעילה.

ישנם שלושה סוגים של תוכניות גמילה מסמים בחוץ: אשפוז כללי, אשפוז אינטנסיבי ואשפוז חלקי. במהלך טיפול חוץ, המטופל ישתתף במפגשים קבוצתיים או פרטניים.

במהלך טיפול חוץ, מטופל יכול ללמוד כיצד לנהל את התשוקות ואת תופעות הלוואי של תרופות. התרופות שנרשמו למטופל יכולות להפחית את תסמיני הגמילה והכאב. תרופות אלו שימושיות גם להפחתת מתח וחרדה. מטרת טיפול החוץ היא למנוע הישנות.

במהלך גמילה מסמים בחוץ, המטופל נמצא בפיקוח, אך הטיפול אינטנסיבי פחות מאשר בתכניות אשפוז. היחס בין מטופלים לצוות נמוך יותר, כלומר המטופל יקבל יותר יחס אישי. זה אומר שהסיכוי להצלחה גבוה יותר. גישת החוץ מבוססת על פרקטיקות מבוססות ראיות.

מחויבות הזמן לטיפול במרפאה שונה עבור כל מטופל. חלק מהתוכניות דורשות נוכחות של כמה שעות בשבוע, בעוד שאחרות הן במשרה מלאה. זה עשוי להיות קשה לניהול עבור מישהו שיש לו אחריות מחוץ לתוכנית.

תוכניות חוץ זמינות לגברים, נשים ובני נוער. התוכנית זמינה לרוב בתוכנית תשלום בקנה מידה גולש. אפשרות טיפול זו זמינה דרך הביטוח הפרטי, Medicaid ו- Medicare.

טיפול משפחתי

במהלך תהליך הגמילה מסמים, התערבות משפחתית יכולה להיות כלי מאוד מועיל. זוהי שיטה יעילה ללמד את האדם עם הפרעת שימוש בחומרים כיצד לשנות את התנהגותו וללמוד מיומנויות חדשות שיעזרו לו בהחלמתו.

במהלך התהליך, מטפל עובד עם כל המשפחה כדי לעזור להם להבין את ההשפעה של שימוש בסמים של אדם אהוב וכיצד לעזור לו או לה. המטפל מסוגל גם לעזור להם לראות את הנושא מנקודת מבט אחרת. זה עוזר להם ללמוד לעבוד יחד כדי לפתור את הבעיה ולהחזיר את תחושת האיזון במשפחה.

מפגש טיפול משפחתי טיפוסי עשוי להימשך כמה חודשים או כמה שנים. מפגשים אלו יכולים להתבצע בקבוצה או במסגרת של אחד על אחד. מטרות הטיפול המשפחתי מגוונות, אך החשובה ביותר היא שיפור התקשורת. ניתן להשיג זאת על ידי שינוי האופן שבו המשפחה מתקשרת ו/או על ידי זיהוי דרכים לאינטראקציה טובה יותר זה עם זה.

היתרונות של טיפול משפחתי כוללים שיפור הבריאות הכללית והתפקוד של המשפחה כולה. זה עשוי גם לעזור לאדם בהחלמה להשיג מיומנויות חדשות ולפתח הרגלים בריאים יותר. זה גם יכול להפחית את ההשפעות השליליות של הפרעת שימוש בחומרים.

החלק הטוב ביותר בטיפול משפחתי הוא שהוא יכול לעזור לכל המשפחה. זה יכול לעזור לאדם אהוב לחזור לטיפול, וזה יכול ללמד את בני המשפחה על ההשפעות של הפרעת שימוש בחומרים. זה גם יכול לעזור לבן משפחה ללמוד כיצד לתמוך ביקירם בהחלמתו, וזה יכול לשפר את מערכות היחסים שלהם זה עם זה.

בנוסף ללמד את בני המשפחה על התמכרות, זה גם יכול להראות להם איך להתמודד עם הרגשות שלהם בצורה בריאה. זה גם יכול לעזור להם לפתור את רגשות התסכול, הכעס והפחד שלהם.

מטפל טוב יוכל לעזור לך לזהות את הדברים החשובים ביותר שיש לדון בהם במהלך מפגש טיפול משפחתי ואת אלו החשובים לך ביותר. בסופו של דבר, זה יכול להוביל למשפחה יציבה ומאושרת יותר.

מניעת הישנות

פיתוח תוכנית למניעת הישנות יכולה להיות דרך מועילה להפחית את הסיכון להישנות. אתה יכול ליצור תוכנית משלך, או שאתה יכול לבקש עזרה מאיש מקצוע. התוכנית למניעת הישנות צריכה לשקף את הצרכים והמטרות שלך. אתה יכול גם לבצע שינויים בתוכנית שלך ככל שאתה ממשיך לשפר את ההתאוששות שלך.

הצעד הראשון במניעת הישנות הוא זיהוי הטריגרים שלך. זה יעזור לך להימנע ממצבים שעלולים להוביל להתעללות בסמים. כמה טריגרים כוללים כעס, בדידות, שעמום ומתח.

טכניקה טובה נוספת למניעת הישנות היא נשימה עמוקה. זה משחרר נוירוטרנסמיטורים במוח שמפעילים כימיקלים להרגשה טובה. אתה יכול להשתמש בטכניקה זו כמעט בכל מקום. נטילת ארבע נשימות ארוכות ואיטיות פנימה דרך האף והחזקתן למשך ארבע שניות יעזור לך להירגע.

עבודה או תחביבים יכולים גם להפחית את הפיתוי שלך. אתה יכול להשתמש בתוכנית למניעת הישנות כדי לוודא שיש לך מקום בטוח ללכת אליו במהלך היום.

טכניקה נוספת למניעת הישנות היא פיתוח מערכת תמיכה. אתה יכול לקבל תמיכה בהישנות מהמשפחה או מחבריך, כמו גם מקבוצת תמיכה. קיום קבוצת תמיכה יכול לעזור לך להרגיש פחות לבד ויכול לספק אחריות.

אתה יכול גם למצוא דרך להירגע ולהתאמן. נסה יוגה או טיפוס צוקים. ניתן גם להשתתף בפרויקט שירות לקהילה.

עריכת רשימה של הטריגרים וסימני האזהרה שלך תעזור לך למנוע הישנות. ניתן לשתף רשימה זו עם הצוות המטפל שלך. אם אתה מתחיל לחוות דחף, התקשר למטפל או לחבר שיכול לעזור לך להפסיק.

אם יש לך הישנות, זכור שאתה חזק יותר מהמחלה שלך. הישנות שלך היא הזדמנות ללמוד. אם אתה מסוגל להישאר פיכח, אתה יכול לחיות חיים בריאים ומאושרים יותר.

במהלך גמילה מסמים, אתה צריך לזהות את הטריגרים שלך. שימוש בטכניקת ההתמודדות 5-4-3-2-1 יעזור לך להימנע ממחשבות ורגשות לא בריאים. תצטרך להיות מודע לחמשת החושים שלך: ראייה, ריח, טעם, שמיעה ומגע.

אם אתה עומד להיעדר מהבית לתקופה ממושכת, תכנן להתקשר לאיש תמיכה. יתכן ואתה חושב שאף אחד לא יידע אם תחזרי כשאתה לא.

כתיבת תגובה